Γιατί Είναι Απαραίτητη η Πρόληψη των Διαταραχών Λόγου πριν Από το Σχολείο
Στο σχολείο, κυρίως στην Πρώτη Δημοτικού, ή και αρκετά νωρίτερα, γονείς και εκπαιδευτικοί έρχονται να διαπιστώσουν τυχόν προβλήματα στην ανάπτυξη του λόγου κάποιων παιδιών. Αυτά τα προβλήματα, λένε οι ειδικοί, συνήθως σχετίζονται με κακές επιδόσεις, προβλήματα στο διάβασμα, στην ορθογραφία, στην αριθμητική, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει το παιδί.
Οι δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου όταν δεν βρίσκουν λύση σχετίζονται συχνά με μαθησιακές δυσκολίες, που παρουσιάζει κάποια στιγμή ο μαθητής, και σχολική αποτυχία. Αν όμως από την αρχή διαγνωστεί, τότε το πρόβλημα βρίσκει λύση, αρκεί να συνεργαστούν οι γονείς με τους εκπαιδευτικούς και τον ειδικό λογοθεραπευτή. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό οποιαδήποτε δυσκολία στην ανάπτυξη του λόγου να αναγνωρίζεται και να αντιμετωπίζεται πριν από την έναρξη της Α΄Δημοτικού.
Σύµφωνα µε διεθνή βιβλιογραφικά δεδοµένα:
- Το 60% των παιδιών µε δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου στην ηλικία των 5 ετών παρουσίασαν προβλήματα ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας και µαθηµατικών στην ηλικία των 9-11 ετών.
- Υπολογίζεται ότι 3%-5% των παιδιών εμφανίζουν κάποια δυσκολία στην κατάκτηση και σωστή χρήση των ήχων της ομιλίας.
- Οι φωνολογικές διαταραχές συναντώνται συχνότερα στα αγόρια.
Οι Κυριότερες Αναπτυξιακές Διαταραχές Λόγου
- Γλωσσική διαταραχή αντιληπτικού και εκφραστικού τύπου
- Φωνολογική διαταραχή
- Διαταραχή άρθρωσης
- Διαταραχή ρυθµού της οµιλίας (ταχυλαλία, βραδυλαλία, τραυλισμός)
- Διαταραχές προφορικής έκφρασης (κωφαλαλία, επιλεκτική αλαλία)
- Διαταραχές φώνησης (αφωνία, δυσφωνίες, ρινολαλίες)
Πηγή: ert.gr
Εργαστήρι Λογοθεραπείας Άννα Χούρλια στη Λάρισα
Εάν παρατηρείτε δυσκολίες στην ομιλία και την ανάπτυξη λόγου του παιδιού μας, τότε μπορείτε να απευθυνθείτε στο έμπειρο προσωπικό μας. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 2410 627 755.